Trends

Vier tips waarmee je in Google wordt gevonden

Wil jij graag dat je website of webshop goed wordt gevonden in Google? Dan is zoekmachine-optimalisatie iets waar je niet omheen kunt. Je kunt hiervoor een online marketingbureau of SEO bureau inschakelen, maar je kunt ook zelf alvast stappen zetten! In dit blog delen we vier handige tips waarmee jij de vindbaarheid van je website in Google kunt verbeteren. Lees snel verder en ontdek hoe jij jouw online zichtbaarheid vergroot.

Maak je website geschikt voor mobiel gebruik

Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon om even snel iets op te zoeken op het internet. Google vindt het daarom belangrijk dat websites een mobiele versie hebben en geeft deze voorrang in de zoekresultaten. Zorg er daarom voor dat de mobiele versie van je website goed werkt. Een langzame laadtijd kan bezoekers namelijk afschrikken en ervoor zorgen dat ze je website verlaten of zelfs bij een concurrent gaan kijken.

Plaats regelmatig een blogpost

Een blogpagina is niet alleen goed voor je vindbaarheid in zoekmachines, maar biedt ook een geweldige kans om je expertise te delen en jezelf als een autoriteit op je vakgebied te vestigen. Zorg ervoor dat de inhoud van je blog relevant is voor de producten of diensten die je aanbiedt op je website. Heb je bijvoorbeeld een fashion-webshop? Schrijf dan artikelen over fashion, stylingtips en de laatste trends.

Verbeter je vindbaarheid met long tail zoekwoorden

Als je een blog of website hebt, is het belangrijk om zoekwoorden te gebruiken. Dit betekent dat je woorden gebruikt die mensen in Google intypen als ze iets zoeken. Het is belangrijk om deze zoekwoorden op een natuurlijke manier in je content te verwerken, zodat je blog of website prettig leest. Vooral long tail zoekwoorden verbeteren de vindbaarheid van je website. Dit zijn zoektermen die uit meer dan twee woorden bestaan en heel specifiek zijn. Hierdoor komen bezoekers die gericht zoeken op je website terecht. Voorbeelden van long tail zoekwoorden zijn “hoe maak je zelf een broek korter” of “vrouwenschoenen kopen in Hoorn”.

Maak belangrijke informatie zichtbaar

Als je wilt dat bezoekers op je website blijven, moet je ervoor zorgen dat belangrijke informatie snel is te vinden. Internetgebruikers lezen vaak vluchtig en scannen de tekst. Zet daarom belangrijke informatie in bulletlijstjes, gebruik duidelijke kopjes en zorg voor een overzichtelijk menu. Je kunt ook vragen die je lezer misschien al heeft in de titel van je artikel of pagina verwerken, bijvoorbeeld: “Wat zijn de voordelen van zilveren sieraden?” of “Wat is het verschil tussen spijkerbroeken voor mannen en vrouwen?”

Hulp nodig?

Als je online vindbaar wilt zijn, kun je ervoor kiezen om zelf aan de slag te gaan met zoekmachine-optimalisatie. Maar als je echt het maximale uit je website wilt halen, is het goed om een gespecialiseerd online marketingbureau in te schakelen. Een goed voorbeeld van zo’n bureau is Semwerkt. Semwerkt is niet alleen een SEO-bureau, maar ook een SEA bureau waar je voor zoekmachine-adverteren terecht kunt. Neem gerust contact op met Semwerkt als je meer wilt weten over de mogelijkheden.

Gerelateerde artikelen

Back to top button