Voordelen voor het geven van relatieschenken
- Het gebruik van relatiegeschenken is weer helemaal hip
- Verbetering van het merkimago
- Geeft positiviteit!
Bedrijven, vooral in de professionele dienstverlening, zijn altijd op zoek naar nieuwe strategieën om meer zichtbaarheid te krijgen en een langdurige, diepe relatie met klanten te onderhouden. Een van de meest succesvolle manieren om geweldige resultaten te behalen, is door relatiegeschenken aan te bieden. Zodra een klant het geschenk heeft ontvangen, zullen ze jouw merk in gedachten houden en zullen ze eerder meer uitgeven aan diensten van jouw bedrijf. Hierdoor zal de verkoop toenemen maar ook de naamsbekendheid. Jouw diensten worden als waardevol ervaren. Als je een nuttig geschenk ontwikkelt dat zeer relevant kan zijn in een kantooromgeving, zullen klanten het vaak gebruiken. Als het geschenk alledaagse taken gemakkelijker maakt, zullen mensen aan het bedrijf worden herinnerd en is het een geweldig voordeel om een relatie met huidige en potentiële klanten op te bouwen.
Verbeter het merkimago
Het geven van een op maat gemaakte geschenk wordt geassocieerd met goodwill. Klanten die jouw unieke relatiegeschenk ontvangen, hebben een positieve perceptie van jouw bedrijf. Hierdoor verbeter je op indrukwekkende wijze jouw merkimago bij potentiële klanten. Met relatiegeschenken vormt een hechte band met je klanten en laat zien dat je ze op persoonlijk vlak kent. In dit opzicht is het belangrijk om het geschenk precies goed te krijgen – probeer algemene en voorspelbare relatiegeschenken te vermijden, aangezien deze aantonen dat je niet veel moeite in het denkproces hebt gestoken.
Genereer meer leads naar jouw bedrijf
Als je jouw logo op elk relatiegeschenk van de set plaatst, vergroot je de interesse van jouw bedrijf. Je kunt ook een visitekaartje in jouw set stoppen, omdat klanten ontvankelijker zijn voor bedrijven die hen geschenken geven.
Verhoog positiviteit in moeilijke tijden
Aangezien de wereld wordt geconfronteerd met een ernstige sanitaire crisis, is het geven van een op maat gemaakt relatiegeschenk een uitstekende manier om positiviteit te stimuleren. Klanten zullen blij zijn als ze cadeaus krijgen! Bovendien zou dit kunnen worden opgenomen als onderdeel van jouw overlevingspakket voor thuiswerk om jouw werknemers tijdens deze moeilijke tijden gezelschap te houden.
Behoud klantloyaliteit
Relatiegeschenken zorgen voor loyaliteit van de klant. Omdat ze erg blij zijn met het geschenk, zullen ze eerder om jouw diensten vragen. Je kan bijvoorbeeld een pensioen cadeau geven aan jou desbetreffende klant, of secretaressedag cadeau geven. Klanten zien jouw geschenk als positief, dus het verhoogt de bevorderlijke gevoelens voor jouw merk. Dankbaarheid tonen geeft je meer bevredigende zakelijke relaties die de tand des tijds waarschijnlijker zullen doorstaan. Relatiegeschenken zijn een krachtig hulpmiddel voor branding en verbeteren de naamsbekendheid en het opbouwen van een imago.